Lifestyle a városban: kutya, gyerek, munka, suli, stílus, gasztronómia és KÁVÉ

Urban Family of Budapest

Kabalák és talizmánok

Ha nem hiszel a természetfölöttiben, akkor is erőt adnak

2017. április 25. - Csilla Erdelyi

20-30 éves korom között hullámokban különböző mániák törtek rám: reformkonyha, buddhizmus, vegetáriánus étrend, reflexológia, természetgyógyászat... de aztán mindig volt egy pont, ahol úgy éreztem, túl sokat "követelnek", túlságosan fel kellene adnom korábbi nézeteimet, és ezért már nem hittem bennük. Aztán jöttek a meggyőzni próbáló "ismerősök" a homeopátiával, étrend kiegészítő superfood tablettákkal - de eddigre már ellenállóbb lettem. Én ezekben a témákban inkább konzervatív vagyok, de azért a szórakozás kedvéért szívesen belekóstolok mindenbe - mértékkel. 

Az viszont biztos, hogy az ékszerként viselt talizmánok nagy hatással vannak rám a mai napig. És hogy melyikek? Olvassátok el alább.

alg-madonna-kaballah-jpg.jpgEmlékeztek Madonna cérnakarkötőjére? Ariana Grande szintén hisz benne...

A talizmánoknak varázserőt tulajdonítanak, amely tulajdonosának szerencsét hoz, vagy megvédi őt a gonosztól, bajtól. A szó eredete arab, de a görög nyelvben is megtalálható, és jelentése arra utal, hogy valamiféle rituáléhoz kapcsolódott.  Manapság a legelterjedettebb a különféle vallási szimbólumok viselése - pl. a keresztény kereszt vagy hal, a zsidó Miriam keze, az egyiptomi Hórusz szeme, Jin és Jang a taoizmusban, és még sok hasonló jól ismert motívum. Ugye mindenki emlékszik Madonna vörös cérna-karkötőjére, amely a Kabbala misztikus jelképe?

2000px-religious_syms_svg.png

Vallási eredetű jelképek, amelyeket szívesen viselünk talizmánként is

Ma sokszor mindenféle jelentés nélkül, pusztán a divat kedvéért is hordunk talizmánokat. Nagy ékszergyártók teljes kollekciókat építenek erre, amely azonban szerintem pusztán egy belvárosi üzletben bankkártyával megvásárolva pont a lényegtől, a rituálétól, érzelmi töltéstől fosztja meg új tulajdonosát. Persze ettől még csodás ékszer lehet. 

untitled.pngA nagy ékszergyártók is rájöttek, hogy hatalmas az érdeklődés a varázserejű, vagy
természetes "rezgésű" ékszerek iránt

De mégis mit jelenthet a mai rohanó világban egy ékszer, melynek jelentése van? Pontosan ennyit. Csodálatos, hogy egy ékszert kisebb-nagyobb feltűnés nélkül mindenütt viselhetünk, és eldönthetjük, hogy csakis mi tudjuk a jelentését, vagy esetleg másokkal is megosztjuk azt. Ez lehet egy emlék, lehet egy élmény vagy akár egy emlékeztető valamilyen fogadalomra. Engem általában megöl a kíváncsiság, ha valakin egy érdekes ékszert látok - ezért azonnal ki is faggatom az illetőt a jelentéséről.

Mostanában ezeket szeretem hordani:

1. Mágikus ékszerek

Egyszer ajándékba kaptam egy KOCHI ékszert és a hozzá tartozó feltáró beszélgetést. A mai napig nem hiszek abban, hogy egy "féldrágakő rezgése" hatással tud lenni az auránkra (bocs Fruzsi!), de egy nagyon jót beszélgethettem a cég alapítójával az aktuális problémáimról, magamról, amelyhez közösen választottunk nyakláncot és karkötőt. Mivel kellett egy rituális fogadalmat is tennem, amelyet ezek az ékszerek a viselésükkel még meg is erősítettek, végső soron a KOCHI karkötőm elérte a célját: minden nap tudatosan figyeltem arra az adott problémára (akkor éppen azon keseregtem, hogy hogyan adjak osztatlan figyelmet ovis kislányomnak). Vagyis akár hiszünk a varázserőben, akár nem, a dolog működik, pusztán azért, mert mindig emlékeztetett arra, hogy figyeljek arra a bizonyos dologra, amin változtatni szándékoztam. Kb. úgy, mint a fridzsiderre ragasztott lapos hasú modellek fotói, akik azt hivatottak megakadályozni, hogy újabb nassolnivalót szedjünk elő.

 kj1-13014.jpgIdőnként most is hordom ezt az onyx karkötőt, amelynek kicsi, fekete borsszemei erőt adnak

2. Emlékek nyaralásokról

Amióta iskoláskorú lett a kislányom, valahogy hagyománnyá vált (na jó, az első pár alkalommal inkább kisírta), hogy ő is részese lehessen ékszervásárlási (bizsu, maximum ezüst jöhet ilyenkor szóba) mániámnak. Nekem ilyen alkalmakkor mindig fontos, hogy kézműves darab legyen vagy valami éppen divatos design, vagy legyen rajta valami, ami az adott helyre emlékeztet.
Imádom ezeket hordani, sőt így már anya-lánya darabként még kedvesebbek a szívemnek. Az egyik ilyen páros darabunk a nyáron Párizsban a Diadalív tetején vásárolt ezüst karkötő, télen pedig az athéni Plaka kézműves negyedében barangoltunk 2 órán át, mire megtaláltuk a szívünknek legkedvesebb darabokat.

img_0400.JPGA párizsi, nyári emlékek egy hidegebb tavaszi sétán is jól jönnek...

 

img_0790.JPGAnya-lánya szett Athénból - és egy telelés emléke

3. Fitness óra

Nem is tudom, milyen indíttatásból, de a tudatos élet jegyében nemrég az egész családnak rendeltem fitness karórákat. A Misfitre esett a választásom, mert nagyon jó áron volt, láttam már egy barátnőmnél is és úgy gondoltam, jó szórakozás lenne kipróbálni. Nem mondanám, hogy a svájci óra megbízhatóságával, de méri a mozgásunkat és az alvásunkat is. Ez két nagyon fontos dolog, mert ezeken a területeken hajlamosak vagyunk magunkat ámítani. Szóval nekem tetszik. Nagyon vicces az is, hogy az aktuális időt kisebb fejtörés kibogarászni a villódzó pöttyökből, de gyerekként tudok örülni, hogy ugyanezek a pöttyök, mint valami kis ünneplő tűzijáték, többször körbefutnak, ha teljesítettük a kitűzött célt.

img_8998.JPGImádom a pinket, de most már csak visszafogottan hódolok ennek a hóbortnak

Én a tudatosságban hiszek - most már, így 40 fölött - és minden eszköz, ami ebben egy kicsit is tud segíteni azzal, hogy emlékeztet bennünket a legfontosabb céljainkra, jó szolgálatot tehet. Nyilván jó lenne oda elérni, hogy a motivációt és a kellemes emlékeket mindenféle kütyü nélkül is bármikor előhívhassuk magunkban, amikor csak szükség van rájuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanfamily.blog.hu/api/trackback/id/tr7312325637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása