Lifestyle a városban: kutya, gyerek, munka, suli, stílus, gasztronómia és KÁVÉ

Urban Family of Budapest

Néhány egyszerű beállítással imádni fogjuk a közösségi médiát

A cél a boldogság és nem a bosszúság

2017. február 23. - Csilla Erdelyi

Voltatok már olyan helyzetben, hogy végigpörgettétek a hírfolyamot és csak irigykedve néztétek a sok vidám posztot, jobbnál jobb helyeket, ruhákat és gourmet fogásokat - majd a végén bosszúsan bezártátok inkább az egészet? Vagy esetleg le is töröltétek magatokat?

fullsizerender_16.jpg

1. Mit látunk: a kirakatot vagy a raktárhelyiséget? 

A legeslegdurvább kérdés talán ez, mert igazából mindenki PONTOSAN tudja rá a választ, mégis nap mint nap hagyjuk magunkat megvezetni és frusztrálódni. Ha jót akarunk tenni magunkkal, legyünk ebben is tudatosak!

A posztok, amiket másokról látunk a közösségi médiában, az a kirakat. Az illető a legjobb fotóját teszi közzé, amelyen legjobb pillanatát örökítette meg, retusálta, filterekkel látta el és osztotta meg velünk (és ez jól is van így), de ez csak a valóság egy szelete. Minél vonzóbb és lélegzetelállítóbb a poszt, általában annál több háttérmunka fekszik benne. Gondoljunk például a természetfilmekre - órákig, napokig, sőt akár hetekig forog egy kamera, mire végre megjelenik egy ritka példány. Egy év munkája 15 perben összevágva pedig azt az érzést kelti bennünk, mintha az adott ritka állatfaj élénk életet élne azon a bizonyos helyen.

3.png

"Azért küzdünk bizonytalanságokkal, mert a saját VALÓS életünket mások legeslegjobb PILLANATAIHOZ hasonlítgatjuk."

2. Mihez hasonlítgatjuk az életünket?

Általában a SAJÁT RAKTÁRHELYISÉGÜNKET (hiszen az számunkra a valóság) hasonlítjuk a MÁSIK KIRAKATÁHOZ. Nem is kell ezen többet magyarázni. Semmiképpen nem fair ez így magunkkal. Arról nem is beszélve, hogy a folyamatos összehasonlítgatással már eleve óvatosan bánjunk! Mindig a teljes egészet nézzük, és ne csak egy-egy tulajdonságot vagy élményt. Ne vigyük ezt túlzásba, inkább menjünk a saját útunkon és a saját vágyainkkal foglalkozzunk.

Szóval nem tudhatjuk, mi folyik a háttérben, mi történik a RAKTÁRHELYISÉGBEN, a színfalak mögött, ugye?

paris.png1. KIRAKAT: "Barátainkra várva Párizs egyik legautentikusabb bisztrójában..."
2. VALÓSÁG: beültünk kávézni egy teljesen kihalt étterembe, és amikor a mosdóba mentem, gyorsan lefotóztam az egyik asztalt
Ettől még persze ez az egyik kedvenc fotóm Párizsból.

 3. Inspirál vagy bosszant?

Tegyük fel a kérdést a hírfolyamunkban megjelenő posztokat nézegetve, majd végezzük el végre a piszkos munkát!

loki.pngLoki, a farkaskutya állandóan ilyen klassz helyekre kirándul... vajon hogyan csinálja?? Engem ezek a képek inspirálnak.

1. Azokat a felhasználókat, akiknek posztjai inkább bosszantanak, mint szórakoztatnak, vagy esetleg untatnak, egyszerűen NE KÖVESSÜK tovább. Ezt Facebook-on az illető nem fogja érzékelni, mi viszont megszabadulunk egy kellemetlen élményforrástól. 

2. Drasztikusabb az a szelektálás, amikor egyszerűen feltesszük magunkban azt a kérdést, hogy SZÍVESEN LEÜLNÉNK-E az illetővel egy kávéra. Ha "nem" a válasz, akkor simán törölhetjük ismerőseink közül. Ez természetesen egy elég kemény húzás, és csak akkor van értelme, ha következetesen tartjuk magunkat ehhez az elvhez. 
ka_ve.png

Kávéznánk, vagy sem? Vannak olyan jól megtervezett helyek, ahol szinte mindegy, hogy mit fotózunk, nagyon jó hangulata lesz a képnek.

3. Döntsük el, hogy milyen céllal használunk egy bizonyos közösségi csatornát/ profilt. Ha üzletet szeretnénk építeni, akkor az első két lépés szükségtelen. Akár külön profilt is érdemes létrehoznunk erre a célra, így pl. különválaszthatjuk a privát és a céges életünket, és így a 2. pontban említett "kávézós tesztet" csak a privát oldalon lévő ismerősök kapcsán kell végigcsinálnunk.

4. Ahhoz, hogy a közösségi média böngészése valóban feltöltsön és inspiráljon, fektessünk abba is egy kis energiát, hogy időnként keresünk olyan ismerősöket vagy oldalakat, amelyek kimondottan érdekelnek bennünket. Ha sok olyan posztot látunk, amelyek számunkra fontos területen adnak ötleteket, vagy jó érzéssel töltenek el, egyből jobb kedvünk lesz.

hester.png

A kutya-tengerpart-kávé és ezek a színek engem mindig feldobnak... Hester, a bútor-hacker oldala

4. Az én kedvenc oldalaim

Abszolút Instagram-párti vagyok, mert az sokkal "személytelenebb", a hashtagekkel kontinenseket ugorhatunk, épp ezért nagyobb az esély, hogy számunkra releváns, ÚJ, inspiráló témákba fussunk bele. A Facebook inkább arra jó, hogy a személyes ismerőseinkkel kommunikáljunk, pláne, ha a világ minden égtáján van belőlük. Egy kis Insta - válogatás, nézzétek meg őket!

Lifestyle és inspiráció:
The Do Book Company - egy klassz könyvkiadó, én Londonban vettem az első ilyen könyvet, és pont arra jó, hogy egy konkrét témában kapjunk egy új lendületet.
Idézetek - tudom, tudom közhelyek. De gondoljunk arra, hogy nem véletlenül lettek azok. Én mindig találok bennük valami aktuálisat.
Hester's Handmade Home - az Ikea (!!) blogján lettem rá figyelmes, mert tucatbútorokat "hackel", azaz egyedivé varázsol. Kutya - tengerpart - kávé az élete, ezen nem is vitatkoznék.
Sylvie, lifestyleblogger - egy kaliforniai anyuka, és én a Californication főcímdala (ld. alább a videó) miatt nagyon vágyom oda, ez a  blog tökéletesen visszaadja nekem azt a hangulatot.
Apartment Therapy - egy srác az egészséges környezetről, szuper inspriráló, azonnal kedvet kapok a rendezkedéshez
The Every Girl - karrier, női életmód... minden ami kell
Wish wish wish - London, és ezért jöhet!
Camille over the Rainbow - dekadens és párizsi, naná, hogy jöhet...
Kultúrpresszó - egy soproni üzlet és kávézó, ahova nagyon szeretek beülni

Satöbbi, satöbbi, satöbbi...


Ki tudja, miért vannak olyan életérzések, amelyekbe azonnal képesek vagyunk belehelyezni magunkat..?

Kutyás kalandorok:
Loki the wolfdog - Amerika kies vidékein él és kirándul ez a gyönyörű husky-keverék gazdájával.
Ruby the traildog - Egy vizslabarát, akinek a gazdija megszállott mountain-bike-os. A kutya pedig fut utána...

Építészet, lakberendezés:
The World of Interiors - ez a kedvenc lakberendezési magazinom, tele csakis elérhetetlen dolgokkal, de ez nem szokott nagyon zavarni... Gyönyörű fotók, házak, bútorok... Érdemes Angliában megvenni, ha arra jár az ember.
Archtech - azt hiszem, én építész akartam lenni kiskoromban...
Architecture and Design Magazine - építészeti magazin. Csodás.

A lényeg, hogy álmodozni ér! Ha már a neten vagy a mobilunkon lógunk (többet, mint nagyanyáink), legalább legyen valami értelme, töltődjünk fel, inspirálódjunk, tanuljunk valami újat!

Kövessetek minket is Instagramon!
Urban Family of Budapest
Erdélyi Csilla

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanfamily.blog.hu/api/trackback/id/tr8912183500

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Orosz Bogi 2017.02.28. 15:35:53

Sok dologban egyetértek, amit írtál. Én első lépésem, hogy egyszerűen töröltem a facebook-ot a telefonomról, így drasztikusan csökkentettem a felesleges lapozgatást. Tökéletes érzés:)

Csilla Erdelyi 2017.02.28. 18:09:16

:) az mindenképpen jó, ha te döntöd el, mikor "lapozgatsz"..
süti beállítások módosítása